tisdag 11 augusti 2009

Nästan fynd...:(



Idag fyndade jag nästan Sjuan stolar av Arne Jacobssen...Fynda och fynda, med tanke på att det i annonsen stod att det var 5 stolar till salu (+ en trasig på köpet) för 1500kr(!!!) så ansåg jag det vara rena rånet. Slängde mig på telefon seeent igår kväll och väckte annonsinnehavaren... Pinsamt värre men annonsen var inlagd en kvart tidigare och jag ville för allt i världen inte riskera att gå miste om detta fynd! Kvinnan bedyrade att det inte var någon fara och bad mig ringa igen i morse, vilket jag naturligtvis gjorde, jag fick vägbeskrivningen och darlingen gasade likt en formel 1 förare iväg mot stolarna då kvinnan påpekat att väldigt många ringt henne och velat köpa dem!

Väl framme kunde jag konstatera att de var ganska rejält slitna men med tanke på priset så var det helt klart värt det trots att det skulle innebära en omlackering a´la 500kr stycket! MEN när jag räcker fram pengarna säger kvinnan "OJ, du måste missförstått mig, det var 1500kr STYCK!!" Öhh, va, jaha...okej, ja, det stod det ju inte i annonsen...Så står vi där alla lätt förvirrade....vad göra nu?? Kvinnan påpekar då att hon kan tänka sig att sälja dem för 1000kr styck...jag säger att jag måste tänka på det ett par timmar och åker hem...då får jag plötsligt ett sms där det står att "hennes man Elvis (jo, han heter så:) ) inte vill sälja dem för under 1300kr"..Nähäpp....TACK OCH HEJ!!

Visst är det fortfarande ett bra pris för begagnade Sjuan stolar, men 1800kr styck med lackering som man inte är säääker på kommer att bli bra då vissa ställen var mycket slitna...Nja, då väntar jag hellre och köper några i bättre skick! :) Kollade nyss och annonsen finns fortfarande kvar...kanske betyder det att fler hade tänkt som jag och känt ett gigantiskt antiklimax vid beskedet att verklighetens pris var 6 ggr det pris som angetts i annonsen...Vet inte om jag är en hemsking...men det får mig att le! ;)

Natti natt!

1 kommentar:

  1. Synd på såna snyggingar men priset var lite väl högt som sagt. Nackdelen med lackering är att det kan bli slitet på sittytan och då syns den gamla färgen igenom. Min morbror och hans fru har fått lacka om sina ett antal gånger,fast då har de oxå bytt färg mellan varven:) Jag gav 1700/stol för mina men då är de ju som nya + att jag fick dem i present.

    SvaraRadera