onsdag 2 september 2009

Pudding (i) koma

             

Hur kommer det sig att chokladpudding försätter mig i koma? Samma sak varje gång (ungefär en gång i halvåret, som tur är)… fixar i ordning lite pudding, vispar lite grädde… sätter mig ner,  äter, njuter och plötsligt mår jag tjyvtjockt… Hrmmm, vid närmare eftertanke kanske det är grädden som gör det?? ;)

Ett annat mysterium är hur det kommer sig att det alltid är program som “Du är vad du äter”, “The biggest loser” och liknande när jag känner för att äta nåt onyttigt?? Jag känner mig ohövlig och skäms nästan över att jag sitter där och tittar på de som kämpar med övervikt samtidigt som jag mumsar på nåt gott…inom mig viskar jag *förlåt*…

Hörde nyss en härlig kommentar från en 102(!)-årig kvinna angående hennes kropp:              

- Jag tycker jag ser bra ut, kanske kunde gå ner nåt kilo…ha,ha!

En helt underbar kommentar från en kvinna i den åldern om ni frågar mig, hon hade dessutom nyligen ställt upp på ett nakenfoto i en kalender och hennes kommentar till det var:

-Men jag stod ju bakom bardisken på den lokala puben så man såg ju inte underdelen!!

Jag hoppas verkligen att jag kan ha den synen på livet, mig själv och min kropp när jag kommer upp i åren…fast då kanske jag får se till att äta lite mindre chokladpudding!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar