onsdag 24 juni 2009

Idag!

En strävsam blomma som lyste upp bland stenar och sand vid Grötviks klippiga kust.

Såg detta på ChezLarsson bloggen idag och tyckte det var en kul idé, hon i sin tur hade fått idén från en annan blogg (Ali´s blogg) så det blir lite av en "pay it forward" grej! :) Har dock kortat ner den lite och skrivit på svenska istället för engelska!

Idag...

Utanför mitt fönster...solsken, blå himmel, en frisk vind och fiskmåsar som outtröttligt flyger fram och tillbaka.

Tänker jag...på hur uuuuunderbart det är med sommar och att få vara nere i Halmstad hos min darling hela sommaren lång!

Är jag tacksam för...mina kvarvarande 8 semesterveckor! Jeeejjj!!! Älskar att vara lärare på sommaren. ;)

Från köket...kylskåpet är fullt och behöver ätas ur lite, men det blir nog klyftpotatis med färsk timjan, sallad och något kött till det, sedan jordgubbar och kesella till efterrätt!

Har jag på mig...ett svart linne och mjukisbyxor just nu, skall dock strax byta om till bikini!

Ska jag....baka bröd och få in kläderna i garderoben (de ligger fortfrande i resväskan), ligga och läsa och sola på balkongen!

Läser jag...Isprinsessan av Camilla Läckberg, min första Läckberg bok...får se om jag kommer att fastna för dem?

Hör jag...måsarna och diskmaskinen och en kurrande mage!

Planer för resten av veckan...boka frisörtid, boka tid hos massör, baka fler biscottis, de jag bakade igår blev sjuuuukt goda, slappa, titta på tv, springa och laga god mat! Hrmmm...låter som en kanonvecka om du frågar mig!

Alla ni som har semester...njuuuuuuuuuuuut, alla ni som ännu inte börjat semestern... tänk på att ni ha något att se fram emot och alla ni som jobbar...var tacksamma för att ni har ett jobb och njut av sommaren på eftermiddagar och kvällar!

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar