fredag 4 september 2009

Kultur-detox??

 

En konversation med min kollega i början av veckan:

-Äntligen måndag!!! utropade jag glatt då hon plockade upp mig med bilen på väg till jobbet.

-VA?? Tycker du?? frågade hon med en mycket skeptisk blick…

-Nej, för f-n!! :D

Men idag är det iaf “äntligen fredag”… det är nästan en sån där grej som man SKA tycka oavsett om man egentligen tycker om helgerna eller inte. De som jobbar helger t.ex. DE tycker nog inte att det är så kul, de kanske faktiskt tycker att måndagar är de bästa dagarna! :)

Nåja…i veckan har jag haft två intressanta dagar på en kurs som heter “Kultur-skola…på lika villkor.” Har suttit på rumpan (varför är det så jobbigt att sitta still??)och lyssnat på såväl tråkiga som mycket engagerande föreläsare…så nu ser jag fram emot en skön och produktiv helg. Imorgon är det Kulturnatten här i stan och då ska jag och några tjejkompisar ta en promenix och kultura oss lite! På söndag ska jag på en annan form av kultur, nämligen en nybörjarkurs för vuxna i streetdance, ska bli såååå KUL!!! Himlans massa kultur det blev för mig helt plötsligt…kanske måste ta mig en kultur-detox efter helgen?? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar