fredag 1 januari 2010

Gott nytt 2010!

Idag är det första dagen på resten av året och som de flesta andra har den varit lugn och skön för hela vår lilla familj. Jag avslutade 2009 med att den 30:e december flytta ner till Halmstad och staden var snäll nog att välkomna mig med ett vintervitt landskap, en trevlig och oväntad överraskning som fick mig att känna mig liiiite mer hemma, det såg ju iaf ut som det skulle utomhus! :)

Nyårsafton firade vi hemma hos kompisar till min darling. De hade ordnat en mysig hemma fest som startade med en liten tipspromenad inne i huset och frågorna handlade om alla oss som var på festen. Jag lyckades tillsammans med hjälp av min lagkamrat kamma hem 7 av 10 rätt på det delmomentet, det får anses som godkänt med tanke på hur väl de andra känner varandra....men vänta ni bara till nästa år!! Efter tipspromenad blev det god förrätt, sedan en ännu godare varmrätt och till sist en fantastisk efterrätt! Under kvällen hann vi också med delmoment två i tävlingen och där avhandlades frågor av skiftande karaktär, allt från Tintin-tidningar till placeringen av kvinnans G-punkt! Extremt viktiga faktafrågor med andra ord! :D

Happy New Year! Onnelista Uutta Vuotta! Feliz Año Nuevo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar