tisdag 17 mars 2009

The never ending story....

...om mina gardiner som jag KOMMER att få upp i fönstrena....nångång....kanske "redan" i helgen??

Nåja.....så här är det! Jag har massor och då menar jag MASSOR med gardiner i en stor kartong...men inte ett enda par är långt nog för att passa i min nya lägenhet som har lite högre i tak än min förra... där jag dessutom valt att sätta gardinskenor i taket istället för gardinstänger direkt ovanför fönstren!! Därför har jag ännu inte, trots att jag bott här i snart 3 månader (shit, vad tiden går fort), inte fått upp några gardiner....MEN den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge fick jag erfara i helgen då jag var upp till min hemstad och besökte IKEA och sprang på ett underbart tyg som kommer att passa perfekt i mitt köksfönster! Det heter "Inger" och ser ut så här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30140179


Det kändes nästan som om det funnits en mening med att jag väntat (eller vi låtsas iaf om att det är så, så känns det bättre för lilla mig). När jag hängt upp dem ska jag ta ett foto så får ni se hur fint det blev!!

NU är det dags för middag, idag blir det Thai-lax, vilket är rester från gårdagen, men den blir bara ännu godare om den får stå sig en dag eller två så det gör mig iiiiiiingenting!

Ha en fortsatt trevlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar