söndag 29 mars 2009

Vad gör man på en söndagmorgon?

Jo man vaknar tidigt.....och är PIGG!! De senaste helgerna har jag tydligen genomgått en okänd form av metamorfos och helt plötsligt åldrats några decennier. Någon annan förklaring har jag inte på varför jag börjat vakna kl 8 på morgnarna varje helg och känna mig utvilad när jag vaknar! Detta har hittills inte hänt i mitt 32 åriga liv och det är för mig ett mysterium...mitt "gamla jag" sov 10 timmar per natt varje helg och var sällan vaken före 10-11.......det känns som att jag går och väntar på att det ska gå över!!

Nåja, det positiva med detta är att man får väldigt mycket mer gjort på helgerna...dagarna blir så mycket längre! Idag har jag följaktligen hunnit med att jobba 3 timmar på morgonen, sedan städat lägenheten grundligt! Har dammtorkat, städat toaletten, dammsugit och skurat! Det är såååå fint här nu! Efter det trotsade jag snöstormen på cykel (mycket dumt, gör aldrig det) och tog mig till Kvantum för att handla!!

Måste få dela med mig av ett supergott och nyttigt recept på alternativ glass!! Hittade ett recept på bananglass som jag förenklat: Mixa en banan med 2 msk kakao och en skvätt mjölk (eller grädde när man vill lyxa till det!) med hjälp av en stavmixer. Skrapa över det i en skål och ställ i frysen, rör om efter 20 minuter och låt stå 20 minuter till! Klart att avnjutas utan det minsta dåligt samvete! (om du nu inte tog väldigt mycket grädde förstås) ;)

Nu börjar det bli dags för sängen!! Vaknar man tidigt blir man tyvärr också trött tidigt och imorgon är det upp före tuppen som gäller! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar