fredag 6 mars 2009

Sportlov!!

Oj,oj.....nu var det ett tag sedan jag skrev...och jag vet åtminstone EN som nickar ihärdigt medhållande...(you know who you are :))

Sportlov ja...eller egentligen sista dagen på sportlovet, och jag befinner mig nere i Halmstad. HALMSTAD?? Varför åker man till Halmstad på sitt sportlov, inte direkt det mest logiska stället för att utöva de vinteraktiviteter som alla verkar tycka hör till ett sportlov....MEN jag skiter ärligt talat i allt vad skidåkning heter och eftersom min darling bor här nere så är det naturligtvis hit jag åker när jag får en chans att vara ledig från jobbet några dagar!

Vad kan man då göra på ett sportlov om man inte åker skidor....joooo, JOBBA! Ha, ha....har jobbat fyra av veckans fem dagar så så värst mycket lov har det ju inte blivit, men man får åtminstone styra sina tider själv, vakna utan den förbaskade väckarklockan och ta det lite lugnt på morgonen innan man startar datorn. Så på det hela taget har det varit ganska okej att jobba, men nu ska jag vara ledig de kommande fyra dagarna innan jag åker norrut igen!

Nu är klockan 13.42 och jag ska ta min "morgon-dusch"....I LOOOOOVE these lazy mornings!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar