lördag 7 februari 2009

Snowy Saturday!

Här uppe i norr visar termometern för tillfället -18 grader, rimfrosten har börjat krypa upp på fönstrena och det är vitt,vitt, vitt så långt ögat kan nå! Ungefär som det brukar vara i februari med andra ord!! :) Ett pågående snöfall och en viss blåst gör att jag med gott samvete stannar inomhus och fixar i min nya lägenhet! Har gjort en lååååååååååång lista på vad jag ska försöka hinna med i helgen, är glad om jag hinner med hälften av det jag planerat, men som jag brukar säga då min mamma försöker intala mig att min ambitionsnivå som vanligt är lite väl hög; Det är väl ändå bättre att ha ambitionerna än att inte ens ha dem, och därmed ge upp innan man ens försökt! :D

I morse började jag med att skjutsa mina föräldrar till flygplatsen, de lyckostarna ska åka iväg på två veckors semester. En veckas rundresa i Vietnam och en vecka på beachen i Thailand. Jag hade inte tackat nej om de frågat....men det gjorde de ju inte! Ha,ha (undra varför??...) Får helt enkelt trösta mig med mitt nya skrivbord som de hade handlat med sig från Ikea, äntligen ska min kontorshörna få börja ta form! :)

Ikväll ska jag dock ta det lugnt och tillsammans med en kompis bänka mig framför tv:n, mumsa äppelpaj(som jag naturligtvis ska hinna baka idag...) och se på första schlageruttagningen till den kommande Melodifestivalen!

NU ska jag olja in mitt köksbord!! Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar